Tegn-til-tale

For å spille av videoen, må du trykke på avspillingsknappen (play) under.

Fra og med 13.12.20 avslutter Adobe støtten for Flash Player. Funksjonalitet for synstolking, tegnspråktolking eller teksting vil derfor ikke lenger være tilgjengelig.

Du er nå ute av flash objekt.

Synstolket tekstversjon

Synstolk: Spesiallærer Britt Unni Lønstad-Halvorsen underviser i engelsk. Hun viser frem kort med bilder av dyr. Etter hvert som de er ferdige med å snakke om dyrene, henger hun kortene opp slik at alle kan se dem. Elevene løfter mikrofonene opp mot munnen når de svarer.

Britt Unni: – Da skal vi ha litt engelsk i dag. Og som dere vet holder vi på med det kapitlet: ”The Farm”. Hva betyr ”The Farm”? Karl Even?

Karl Even: – Bondegård?

Britt Unni: – Det betyr bondegård, det er riktig. Bondegård.

Britt Unni forteller: Her i andre klasse jobber jeg som spesiallærer, fordi vi har en hørselshemmet elev. Jeg bruker tegn-til-tale for å støtte talen min, for å gi litt bedre forståelse for den som er hørselshemmet.

Britt Unni: – What animal is this? Magnus? What?

Magnus: – Dog.

Britt Unni: – This is a dog. That´s right.

Britt Unni forteller: Jeg bruker tegn-til-tale for hele klassen. De lærer tegn via ”ukas setning”, eller ”ukas ord”. Vi bruker også litt tegn til sanger, og da lærer alle litt tegn. Ikke tegnspråk, men tegn-til-tale, altså støtte til talen min.

Britt Unni: – Here is the last animal. What animal is this? What is it? Emil.

Emil: – Calf.

Britt Unni: – Yes, it´s a calf. That´s right. A calf. That´s right.


										
					
Sist oppdatert 29.09.2013